Jak poruszać się po platformie zakupowej Dropcom.pl?

Od razu po zalogowaniu zobaczą Państwo stronę startową, gdzie znajdą się dane Państwa firmy oraz przypisanego opiekuna handlowego. Podstronę sygnalizuje ikonka domku.

Poniżej znajdą Państwo podsumowanie kluczowych informacji odnośnie współpracy. W tym m.in. odnośnie: płatności, form dostaw, obsługi przesyłek niegabarytowych, terminów dostaw. 

Znajdą Państwo również informację o Państwa opiekunie handlowym. Po kliknięciu w imię i nazwisko otworzy się Państwu domyślny program pocztowy z możliwością wysłania wiadomości bezpośrednio do Państwa opiekuna: 

UWAGA! Na każdej podstronie w prawym dolnym rogu będzie ikonka czatu, gdzie na bieżąco będą mogli Państwo porozmawiać z pracownikiem, np. zapytać o status realizacji zamówienia. 

Zakładka “Zamów”

W tym miejscu prezentowana jest dedykowana dla Państwa oferta. Tutaj szukają i dodają Państwo produkty do koszyka. 

Przeszukiwanie kategorii 

Wpisując frazę (np. meble) w wyszukiwarkę nad kategoriami możemy znaleźć interesującą nas kategorię. Możemy również ręcznie przekilkać (rozwijać) interesujące nas zakładki. 

Szukanie produktów

Najprostszą metodą jest skorzystanie z wyszukiwarki w lewym górnym rogu. Przeszukuje ona cały system dopasowując frazę do określonych tytułów produktów.  

Znajdzie nam ona jednak produkty jedynie po tytule, a w celu wyszukiwania niestandardowego (np. po numerze EAN, opisie, itd) należy skorzystać z wyszukiwarki zaawansowanej. 

Wyszukiwanie zaawansowane działa zarówno we wszystkich kategoriach na raz, jak również jedynie w wybranej kategorii. 

Jeżeli wyszukiwanie zaawansowane jest ukryte należy kliknąć w link:

Formularz zaawansowanego szukania pozwala nam na przeszukiwanie według poniższych kryteriów:

  1. cech (np. kolor, waga)
  2. indeksu
  3. kodu EAN
  4. nazwy
  5. opisu
  6. wszędzie (tzn. we wszystkich powyższych)

Jeżeli chcemy przeszukać całą bazę produktową musimy wybrać pierwszą opcję:

Natomiast jak chcemy przeszukać wybrana kategorię to musimy wejść w interesująca nas zakładkę, a następnie upewnić się, czy opcja “wszystkie kategorie” jest odznaczona.  W ten sposób przy wpisaniu w wyszukiwarkę frazy system będzie przeszukiwał jedynie wybraną przez nas kategorię. 

Zawężanie zaawansowanego szukania

W poniższym pasku możemy zawęzić szukanie do:

  1. Producenta – określić do jakich producentów chcemy zawęzić wyniki wyszukiwania
  2. B2B Status towaru – dzięki tej opcji możemy odfiltrować produkty, które są wysyłane niestandardowym gabarytem albo zmieszczą się do paczkomatu. Więcej informacji znajdą państwo tutaj: dropcom.pl/sposoby-dostaw
  3. Stan – mogą Państwo odszukać produkty, których stan jest większy od zera 

Ustawienia widoku dla wyświetlanych produktów

Mają Państwo do wyboru 3 widoku:

  1. Widok listy

2. Widok listy ze zdjęciem

3. Widok kafelków (samo zdjęcie)

Uzyskiwanie ważnych informacji odnośnie produktów na listingu produktowym 

Stan magazynowy 

Na liście produktów po najechaniu na napis “dostępny” pojawia się dymek z ilością dostępnych produktów.

Jeżeli na liście produktów pojawia się “zapytaj” w kolumnie “Stan” wtedy system informuje nas, że nie ma obecnie produktów na stanie magazynowym. Jeżeli interesuje nas takie produkt w takiej sytuacji najlepiej skontaktować się z opiekunem handlowym z z pytaniem o najbliższą dostawę podając EAN produktu, który nas interesuje. 

W widoku rozszerzonej listy widzimy również Indeks oraz EAN produktu. WAŻNE! Są to główne identyfikatory produktów w naszej firmie. W razie pytań o produkt z opiekunem handlowym lub BOK prosimy o podawanie jednego z tych numerów. 

UWAGA! Cena netto wyświetlana na listingu to cena bez indywidualnej umowy. Jeżeli mają Państwo ustalone z opiekunem handlowym indywidualne umowy to rzeczywista cena wyświetli się Państwu dopiero po najechaniu na produkt i wyświetleniu podglądu karty produktu. 

Z tego poziomu możemy również klinąć “gwizadkę” przy tytule produkty. Wtedy zapisujemy ten produkt jako “ulubiony” i znajdziemy go w zakładce “Moja oferta” > “Moje produkty”. Możemy w ten sposób zebrać produkty, które najczęściej zamawiamy (np. w sezonie zimowym mogą to być stojaki choinkowe, a latem lodówki turystyczne). 

Karta towaru

Na karcie towaru idąć od góry mamy niezbędne informacje:

Zakładka “Dokumenty”

W tej zakładce znajdą Państwo wszystkie dokumenty dotyczące współpracy. Tutaj sprawdzą Państwo, jakie faktury wymagają opłacenia, które zostały już przez nas rozliczone, jaki jest status zamówień oraz pobiorą faktury PDF. 

WAŻNE! Nie wysyłamy historycznych faktur mailowo. Wszystkie faktury do samodzielnego pobrania są dostępne w zakładce “Faktury”. 

UWAGA! Nie wysyłamy maili ze statusem zamówienia. Informacje o statusie dostępne są w zakładce “Zamówienia”

Zakładka NIEROZLICZONE

Tutaj znajdą Państwo listę nieopłaconych i opłaconych faktur. Jeżeli temrin płatności za fakturę minął, a ciągle nie ma do niej zaksiegowanej płatności to wyświetla się na czerwowno na liście faktur. Po kliknięciu w numer faktury jesteśmy przenoszeni do szczegółów zamówienia. 

Zakładka ZAMÓWIENIA

Tutaj znajdą Państwo wszelkie informacje odnośnie statusów zamówień. Po kliknięciu w numer zamówienia (zaczyna się od KP/ZOH/DC…) jesteśmy przenoszeni na podstronę z jego szczegółami i podsumowaniem. Na tej podstronie możemy:

  1. Zapisać zamówienie do pliku CSV (by np. wgrać do arkusza kalkulacyjnego (np. Excel, Google Sheets) i dokonać własnbych przeliczeń. 
  2. Dodać ponownie te same produkty do koszyka. Opcja się przydaje, kiedy sprzedają Państwo np. zestaw składający się z kilku naszych produktów. Zamiast dodawać osobno każdy produkt do koszyka wystarczy dodać ponownie do koszyka produkty z już złożonego zamówienia.

W tej zakładce podejrzą Państwo również statusy do zamówień. Poniżej prezentujemy główne statusy. 

UWAGA! Nie wysyłamy mailowych powiadomień o zmianie statusu realizacji zamówienia. Kontakt z opiekunem handlowym odnośnie realizacji zamówień powinien odbywać się po ówczesnym sprawdzeniu bieżącego statusu w tej zakładce. 

Spakowane – zamówienie jest spakowane i czeka na odbiór przez kuriera 

Gotowe – kurier odebrał paczkę. Jeżeli wysyłka jest naszym kurierem to przy tym statusie generowany jest numer listu przewozowego.  

Oczekujące na wpłatę – system nie zaksięgował jeszcze Państwa wpłaty 

Anulowane – zamówienie zostało anulowane przez operatora 

Zakładka FAKTURY

W tym miejscu znajdą Państwo swoje faktury. Jeżeli faktura posiada ikonkę PDF to można ją bezpośrednio zapisać na swój komputer z tego miejsca.  Do jednej faktury może być podpiętych kilka zamówień (istnieje możliwość zbiorczych faktur). Szczegóły wystawiania faktur należy omówić indywidualnie z opiekunem handlowym. 

Jeżeli faktura nie posiada ikony PDF prosimy zgłosić się do opiekuna handlowego, aby włączył generowanie dokumentu. 

UWAGA! W tym miejscu pojawiają się również faktury wystawione na zamówienia (np. dodatkowe usługi transportowe) nie złożone bezpośrednio przez dodanie produktu do koszyka (a np. realizowane na podstawie uzgodnień telefonicznych lub mailowych). 

WAŻNE! Nie przesyłamy archiwalnych faktur mailowo. Wszystkie wystawione Państwu faktury można pobrać w tej zakładce. 

Zakładka “MOJE OFERTY”

Tutaj znajdą Państwo listę produktów dodanych jako ulubione. Trwają jednak prace nad rozbudową modułu i w przyszłości będą dostępne tutaj również dedykowane oferty i promocje.

Zakładka “INFORMACJE”

Tutaj znajdą Państwo udostępniane przez nas dokumenty. W zakładce PUBLICZNE znajdują się pliki dostępne dla wszystkich partnerów (np. regulamin). Natomiast PRYWATNE są indywidualne pliki udostepnione tylko Państwu. 

Zakładka “ZARZĄDZANIE”

Tutaj znajdą mogą Państwo zmienić domyślnie nadane przez opiekuna handlowego hasło oraz zarządzać osobami reprezentującymi Państwa firmę. 

Zakładka “KOSZYK”

Informacje, jak prawidłowo złożyć zamówienie znajdą Państwo na stronie: dropcom.pl/jak-skladac-zamowienia

WAŻNE! 

WSKAZÓWKA! Jeżeli mają Państwo zestaw składający się z naszych produktów (np. lodówka + wkłady mroążce + grill) nie muszą Państwo każdoroazowo dodawać tych produktów do koszyka. Wystarczy zrobić to raz i skorzystać z opcji “zapisz do pliku”. Następnie mogą Państwo na swoim komputerze utworzyć folder “Zestawy Dropcom” i zapisać plik “Zestaw nr 1”. Jak Państwa klient kupi taki zestaw to wystarczy wgrać plik CSV do koszyka i wprowadzić dane klienta.